عفونتهای دستگاه تناسلی

 

 

در حالت عادی واژن دارای ترشحاتی است که این ترشحات در زمان میانه سیکل یا چهاردهمین روز پس از شروع پریود به حداکثر میزان خود می رسد.

 

 

این ترشحات که پس از پایان پریود و پاک شدن شروع می شود، در ابتدا شفاف بوده و بتدریج غلیظ تر شده، رنگ آن سفید مایل به زرد می شود و در میانه سیکل به حداکثر میزان خود می رسد.

 

پس برخی مواقع وجود این ترشحات طبیعی بوده و نیاز به درمان ندارد.عامل عفونت های واژن باکتری ها و عوامل بیماری زای متعددی هستند و گاه چند عامل بیماری زا با هم موجب عفونت می شوند و با معاینه و با توجه به علائم و همین طور با کمک آزمایشگاه علت آن معلوم و درمان انجام می شود.

 

در برخی موارد به دلیل تغییرات محیط واژن باکتری در این محیط ماندگار شده و به رغم درمان مناسب مجددا بیماری عود می کند اما ترشحاتی که علامت اولیه و اصلی عفونت های واژن است به اشکال مختلفی می توانند باشند: از ترشحات اندک تا فراوان، از ترشحات کم بو تا بسیار بد بو با رنگ های مختلف بخصوص خاکستری یا زرد مایل به سبز، همراه با خارش یا سوزش یا خونریزی حین نزدیکی یا خونریزی حین معاینه، یا وجود ترشحات پنیری شکل همراه با خارش یا سوزش حین نزدیکی یا سوزش حین ادرار کردن.

 

علائمی که ذکر شد شایع ترین علائم در انواع عفونت های واژن است که در صورت وجود این علائم باید به پزشک جهت معاینه مراجعه شود. نباید هرگز بدون معاینه و نظر پزشک دارو مصرف کرد چون در بسیاری از موارد چند عفونت با هم اتفاق می افتد و درمان یکی به تنهایی کافی نیست و در مواردی هم علائم یک عفونت شبیه دیگری است.

 

به علاوه در برخی از موارد باید همسر بیمار هم درمان شود چون عامل عفونت به مرد منتقل شده و هر چند ممکن است در مردان بیماری علامت داری ایجاد نشود، اما قابلیت انتقال مجدد به زن وجود داشته و موجب عود مجدد می شود.

 

بعضی عفونت ها مثل عفونت قارچی آنقدر شایع هستند که ۷۵ درصد بانوان در طول زندگی حداقل یک بار آن را تجربه می کنند و برخی هر سال چند بار دچار این مشکل می شوند.

 

علامت این بیماری خارش و ترشحات پنیری است. این بیماری به خصوص در زنان باردار، افراد دیابتی و کسانی که ضعف سیستم ایمنی بدن دارند یا به طور مرتب داروهای کورتون دار مصرف می کنند، دیده می شود.

 

درمان آن ساده است اما برخی اوقات مزمن می شود که در این صورت درمان آن مشکل خواهد بود. عفونت های دیگر واژن به دو دلیل مهم هستند یکی این که احتمال انتقال به همسر و عود مجدد وجود دارد.

 

دلیل دیگر این که انواعی از این عفونت ها که در رحم و لوله ها اتفاق می افتد، در صورت عدم درمان منجر به چسبندگی لوله ها و در نهایت نازایی می شود.


نظرات شما عزیزان:

sani
ساعت11:31---18 مهر 1393
salam man 2 sale kiste tokhmdan daram az noe kiste abi .ama har daroyi mikhoram bartaraf nmishe va kistam haroz bozorgtar mishe 7 sant baiad chi bokhoram mamnun

سارا
ساعت8:54---6 فروردين 1393
سلام 3 ساله ازدواج کردم و سی و یک سالم می باشدوعفونت رحم و ترشحان زرد رنگ دارم مخصوصا فردای بعد از نزدیکی.دکتر رفتم ولی پماد ها و انتی بیوتیک ها بی تاثیر بود.ترشحات زرد و سبز همچنان بود.
میخواهم باردار شوم چند ماهه جلوگیری ندارم باردار نشدم کمکم کنیدو خواهش میکنم جوابم را بدهید


sara
ساعت12:10---5 مهر 1392
salam,man peryodi monazam nadaram sono raftam doktor mige kist daram ghorse LD behem dade daram masraf mikonam inam javabe sono hast p.c.o of both ovary are seen by evidnce of5_7 small size cyst.hormonal assay is suggested,va hame chiz dige normal hastesh.lotfan begid chikar konam ta cyst ha az beyn bere?darmane giyahi dare?manoon

رها
ساعت11:56---7 مرداد 1392
سلام و خسته نباشید من چندتا سوال داشتم از شما که امیدوارم جواب بدین و اگر قابل درمان باشن بهم بگین چیکارکنم
1. پریود نامنظمی دارم چند ماه خوبه بعد یک ماه نمیشم بعد دوباره یکبار اول ماه یکبار آخرماه ماه و دوروز اول پریود هم دردشدید زیر شکم میگیرم تروخدا جواب بدین و کمکم کنید چیکار کنم.به دکتر مراجعه کردم بهم قرص داد ولی تاثیر نداشت و نمیتونم قرص بخورم صورتم جوش میزنه؟
2.وقتی که(ببخشید) ادرار دارم پررنگ نمیسوزه نمیدونم عفونت یا نه ادرارم زرد پررنگه و گرم و یکبار که ادرار دارم به دستشویی میرم چند دقیقه بعدبازم احساس میکنم ادرار دارم در طول روز چند بار پشت سرهم مجبورم دستشویی برم تروخدا کمکم کنید.
3.میخواستم بدنم دردهای زیر شکم میتونه کیست باشه خیلی از این بابت میترسم تروخدا جواب بدین به سوالام آیا درمانی واسه ی کیست هست که نتیجه بده و صورتم جوش میزنه ممنون میشم جواب سوالام رو بدین.فقط تروخدا زود جواب بدین .


مریم
ساعت22:58---23 تير 1391
سلام جهت لکه بینی پس از دوران قاعدگی منو راهنمایی کنید.مچکرم.

باران
ساعت12:46---20 تير 1391
سلام خانمی هستم43 ساله بعد از دوره قاعدگی تا روز پانزدهم یک روز در میان لکه بینی دارم لطفأ جهت درمان مرا راهنمایی کنید.

غریبه
ساعت11:03---26 اسفند 1390
سلام میخواستم بپرسم اگه در روز22 پریود باشی و مایع منی روی واژن بریزه احتمال حاملگی وجود داره یا نه تو رو خدا زود جواب بدید منتظرم
پاسخ: سلام نه مشکلی نیست


soodabeh
ساعت11:03---25 اسفند 1390
سلام

زنی متاهل و 28 ساله هستم همسرم مشکل نازایی داره

چند روز پیش وقتی در خانه تنها بودم و خوابیده بودم توسط شخص دیگری مورد تجاوز قرار گرفتم

درست 3 روز قبل از پریودی

الان الاعم پریودی را ندارم و خیلی شدید استرس دارم

این موضوع رو با هیچ کس نمی تونم در میون بزارم می ترسم باردار شده باشم رفتم عطری و برای پریودی جوشاندهی شوری نوش بهم داد که دارم مصرف میکنم

حالم خیلی بده استرس زیادی دارم چه باید بکنم

همون موقع 2تا قرص ال دی خوردم و 2روز بید 2 قرص دیگه ایا تاثیری داشته؟

لطفا راهنماییم کنین اگه باردار باشم خودمو میکشمsoodabeh62@yhoo.com





rojan
ساعت18:51---15 اسفند 1390
salam man 24 sal sen daram tanbalie tokhmdan daram, yani ta 3-4 mah ham shode ke period nashodam , az giahe raziane estefade kardam ta hodoodi khoob boode vali baraye dafe akhar tasiri nadasht va period nashodam ta ampool perejesteron zadam va 1 hafte ta 3 rooz bad az period darde shadidi daram , lotfan rahnamaiem konid ke che konam?
پاسخ: ----------------------------------- سلام از دمکرده گیاهای زیر استفاده کن؛5روز قبل از تاریخ پریودت: بادرنج بویه1 +بومادران2 +بابونه2 +زعفران0.1 اینا رو دم کن و روزی سه بار بخور اگر باز مشکلی بود من در خدمتم


منیکا
ساعت15:17---14 اسفند 1390
سلام خسته نباشید ممنون جواب مرا بدهید





من متولد1351 هستم و10 سال است ازدواج کردم وهنوزصاحب الاد نشدم ممنون می شوم باراهنمایهایتان مرا راهنمایی کنید


سنوگرافی سال 89 - پروستات به حجم 23 سی سی دیده شد.


وازامایش اسپرم عبارتنداز درسال 1389


ph 8


volume 2


sperm count 176


active motility (a+b 55


normal morphology 60


wbc h.p.f 0-1


cell 1-2


ودرضمن یکی از بیضه ها از دیگری کوچکتر است ودر بعضی مواقعه احساس درد وتیرکشیدن را دارم


وخانمم متولد 1361 است


عادت ماهانه ی بسیار نامرتی تا حتی یکسالی می شود با هرگونه دارویی که خورده باز نشده هم شیمیایی وهم سنتی


موهای زائدی درناحیه شکم سر سینه وصورت دارد بسیار عذاب می کشد ازمایش ها عبارتند از 86


در امتحان هیستر وسالپنگو گرافی : کاویتی رحم نمایان شده شکل رحم طبیعی است کناره های دیواره رحم منظم می باشد


لوله ها دو طرف بوسیاه ماده حاجب مشخص شده وباز می باشند.


t s h IRMA 0.7


PROLACTIN 9.1


TESTOSERONE .TOTAL 0.2


CORTISOL . AM 3.0


DHEM - SO4 161


سال 1381


درسال 1387 سونا ضخامت اندمتر 4MM اکومیومتر یکنواخت OVARY راست 40*21


OVARY چپ 36*21


بزرترین فولیول 5MM است


فرم درخواست سیتولوژی زنان سال 89


سرویس ظاههرا سالم


GENERAL CATEGORIZATION


Other: see interpretation/result


به نتایجه ازمایشگاه گفته شده که رحم مثل یک زن 60 ساله است


درسال 86


total thyroxin (t-4) 7.2


tri iodo thyronine t-3 ria 136


t .s.h 2.6


البته درسال 86 باتزریق امپولهای hmg


باردارشد ولی جنین اصلا رشدی نداشت وخودبه خود صدق شد . باتوجه به مواردی که ذکر شده وقابل توجه است مواردی دیگر از طریق طب سنتی هم انجام شده ولی جواب نگرفتیم البته تا خدای مهربان نخواسته باشد هیچ برگی از درخت نمی افتد


درضمن هنگامی هم که عادت ماهانه باز می شود بسیار رقیق است وخیلی هم کم وهیچگونه لخته خونی ندارد البته دراوایل خوب بود ولی چندسال اخیر کم شد ممنون کمک کنید راهنمایی والبته درمورد لیز کردن صورت برای موهای زائد هم توزیع بدهی ضرری ندارد ودرناحیه شکم منتظر جواب هستم باسپاس فروان





ببخشید مورد دیگر اینک پادر های شدید و درد زیر دل ودرد زیر بقل وکمردرد راهم در هرماه دارد ولی عادت باز نمی شود


1- چکارکنم که زود عادت ماهانه ام باز شود


2- صاحب اولاد شوم


3- موهای زائدم خوب شود


4- ودرمان یوبست شدید


5- دست پای سردی دارم


6- ودرناحیه زیر بقلم بوی بدی می دهد وزودگرم می شود


7- سرددهای خیلی شدیدی می شوم ( کاسه سر تخم چشمها وشقیقها)


8- قسمت باسنم خیلی احساس سرما ی کنم به طوری که احساس می کنم روی یخ نشستم





با توجه به مواردبالا والان مدت 1 ماه است دارو طب سنتی مصرف منم از جمله اسپند-عسل با سیاه دانه - بومادران - رازیانه - بابونه البته جوشانده اش


وغیره اگر خوستید درجریان میگذارم ممنون کمکم کنید.
پاسخ: سلام خدا بزرگه.. کارهایی رو که میگم مو به مو انجام بدید: 1. پنجروز قبل از قاعدگی این گیاه هارو با هم مخلوط کنه و از دم کردش استفاده کنه: بومادران2قسمت+بادرنج بویه1قسمت+بابونه2قسمت+زعفران0.1قسمت (روزی3-5بار) 2. از مخلوط مساوی گیاهان دارچین+زنجبیل+سیاه دانه استفاده کنید+عسل (شبها یک ساعت قبل از خواب) و از همه مهمتر، خواهشی دارم؛ از گردنبند"عقیق سبز"برای خانم استفاده کنید.ترجیحا سنگهای عقیق سبز حداقل نصف گردنبند را تشکیل بده.. 3. هر روز صبح از دمکرده نعناع بخورید(خانم) 4. سیب زمینی آب پز رو با پوست بخورید 5. از دم کرده تخم جعفری تا1هفته روزی 2 بار استفاده کنید 6.شبها بعد از شام از عرق کاسنی استفاده کنید 7.گردن بند میخک به گردن داشته باشید و از عرق ریحان استفاده کنید 8. با موارد بالا درست میشه..


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در جمعه 12 اسفند 1390برچسب:عفونت,تناسلی,زنان,بیماری زنان,امراض زنان,ساعت 2:53 توسط سید| |

کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
www.sharghi.net & www.kafkon.com & www.naztarin.com